Sunday, November 11

Uus oskus




Nädalavahetus möödus sugulaste juures, kus oli sünnipäev ja niisama trall. Ma peaks ütlema, et väga kalane nädalavahetus oli. Kala moodustas suurema osa peolauast (kõige menukamad olid siiski tädi tehtud punased kalakotletid, mis on nii-nii head, kuid neid pole kunagi piisavalt palju, seega - kes saab viimase kotleti, on õnnega koos :P) ning see jätkus ka täna. Täditütar, kes meisterdab Tallinnas ühes peenes restoranis sushisid, näitas meile oma oskusi. Tegelikult ta ei teinud sushit, vaid hoopis maki'sid (krr, ma ei tea, kas see peab kursiivis olema, aga mingi tunne ütleb, et peab). Mina olen muidugi kogu aeg arvanud, et see ongi sushi, kuna ma polnud varem sushit söönud. Ühesõnaga, ta tegi kahte sorti maki'sid: kalaga ning kurgiga. Neid kastsime sojakastmesse ning kõige peale läks marineeritud ingveriviil. Väga hea oli, aga kuna seltskond oli suur, siis kadusid need vaagnalt hirmuäratavalt kiiresti ning kohe nõuti juurde! Seejärel aga oli ka mul võimalus seda valmistada. Mulle jagati mõned õpetussõnad ning teise täditütrega tegime juba järgmise vaagnatäie. Tuli välja küll :) Kokk vaatas oma hindava pilguga meie töö üle ning ütles, et muidu täitsa ilus, aga kala peab täpselt keskel olema. No nii hästi meil veel välja ei tulnud :P
Nüüd peaksin natuke seda asja veel uurima ning siis tahan proovida neid algusest lõpuni ise teha. Üldiselt ei ole see keeruline, vaid riisi keetmine nõuab rohkem täpsust ja oskusi.

13 comments:

SiimB said...

Oi, kui iiiiiiiluuuuus! Ma pole eluu sees niiiii iiilusat toitu näinud! Küll on Eestimaa kaunis!!! Aaaahhg... i destroy my BRAIINNSSS!!!

Sun King said...

Mina olen sõnatu, ma nutan niisama ja ahmin vahepeal õhku ka. Aga kui su valmistatud toitu näen, siis ma luban, et karjun ja nutan nii pool tundi, muidugi kui hääl vastu peab ja pisaraid jätkub. Aga hingetu olen terve õhtu!

SiimB said...

Hmm.... ma hakkasin siin mõtlema, et kas hingetuna saab toitu hingekurku tõmmata? Ei saa? Või saab? Ja kas südametu saab midagi südamesse võtta? Ning kas süda valutab siis, kui süda kukub saapasäärde ja keegi selle potiku endale jalga tõmbab? Hmm... tundub, et taaskord on Kairiti postitus viimas meid uute filosoofiliste dimensioonideni..

Kairit said...

Mul on teie üle nii hea meel.

Siim, kas sa tahad sellest lähemalt rääkida?

SiimB said...

Rääkida? Millest rääkida? Mul on ainult küsimused, millele ootan vastuseid.

Kairit said...

Kardan, et niisugustele küsimustele ei ole üheseid vastuseid. Need küsimused nõuavad filosoofilist arutelu.

Sun King said...

Mina püüdsin alustada vastavasisulise traktaadi kirjutamisega, aga mul hakkas pea valutama sellest raskest mõtlemisest ning keerasin magama parem. Küll uni ja hommik selguse toob. Minu süda jäi selle kinga kontsa, mis ma läbi leotasin ning siis ära viskasin! :D

Anzu said...

Siim, hingetuna saab vist küll toidu hingekurku tõmmata.. sest kui on olemas hingetoru, siis tähendab, et ka hing on olemas olnud. Kui hingetoru ei oleks, ei teaks me üleüldse hinge olemasolust midagi. Ja kuskilt pidi see hing ju välja minema, kui ta kord oli.. kust mujalt, kui hingetorust. Ehk siis.. muna oli enne kui kana ja hing oli enne kui hingetoru.
Südametuga on natuke keerulisem, aga pakuksin, et südametu ei saa midagi südamesse võtta. Ja kui süda on saapasääres ning keegi selle botiku(!) jalga tõmbab, võiks öelda, et "pani jala südamele".

Ma pole kunagi sushit söönud, nendest teistest elukatest rääkimata. Loodan, et varsti siis saame :)

Anzu said...

Muideks, kas botikud ei ole justnimelt ilma sääreta kummijalatsid? :P

Kairit said...

Anu, minu meelest on botik sama mis kummik. Ilma sääreta kummijalatsid on vist kalossid, aga ega ma ka päris kindel pole :P

Sun King said...

Potikud on pm nagu kummikud, ainult kontsaga! Säär on ka siiski pigem kõrge.

Anzu said...

http://www.parem.com/kaubad/1muud/botik.jpg

kontsaga jah, kõrgem jah, aga mitte kummik!

Sun King said...

Nii et kõigile botikud(kuigi potik oleks kenam :P) poristeks ilmadeks. Ja teate, miks need kontsad seest tühjad on jalanõule seestpoolt lähenedes? Et naised saaks kontsakingadega kohe sinna sisse astuda :D Ja see pole nali, vaid ongi nii!