Sunday, August 24

Mustsõstrakook

Tegelikult mulle ei meeldigi nii väga küpsetada, kuigi kooke võiksin lõpmatuseni süüa. Täna aga oli täielik koogiküpsetamisilm ja mul tekkis vastupandamatu soov kooki teha. Kuna sügavkülmas oli maalt korjatud mustsõstraid, otsustasin need ära kasutada. Selles suhtes ma olen veel laisk, et ostsin poest liivataina, kuigi sain sünnipäevaks küpsetamisraamatu, kus kõik detailsed õpetused taina valmistamise kohta ka sees. Nii et siis järgmine (või üle- või üleülejärgmine) kord püüan koogi algusest lõpuni ise teha.
Tahtsin, et koogis oleks kohupiim ka. Segasin 400 grammi kohupiimapasta hulka ühe muna, kaks supilusikatäit suhkrut ja valmis see oligi. Valasin kohupiimasegu koogipõhjale, lisasin mustsõstrad ja küpsetasin 30 minutit u 180 kraadi juures.
Üks tükk on juba söödud. Mulle meeldis. Marjad on mõnusalt hapukad, aga kohupiima magususega täiesti tasakaalus. Kui millegi kallal vinguda, siis ma ei jäänud rahule sellega, et ääred tulid natuke liiga kõrged ja paksud. Nii et selle põhja-asjandusega tuleb veel kätt harjutada.
Nüüd aga peaks natuke jälle tööd tegema ja pärast juba tükk kooki tee kõrvale.

No comments: